JEROLIM OSTOJIĆ: „Moje slikarstvo je započelo opijenošću starim Trogirom“

20191108 MonografijaJerolimOstojic 02

Na predstavljanju monografije crteža trogirskog umjetnika Jerolima Ostojića u Galeriji „Cate Dujšin Ribar" nije bilo slobodne stolice.
„Jerolim Ostojić svoje je radove izlagao na brojnim samostalnim i skupnim izložbama, stvarajući zasebne cikluse. Međutim, okušao se i u crtežu koje je stvarao matematičkom preciznošću. Ipak je Jerolim bio matematičar tako je ova prirodna znanost utjecala na njegovu umjetnost. Monografija se odnosi upravo na njegove crteže na temu kojih će Muzej grada Trogira, odnosno kolegica Aleksandra Bilić Petričević sljedeće godine prirediti izložbu", kazala je na početku predstavljanja monografije ravnateljica Muzeja grada Trogira dr. sc. Fani Celio Cega.
Kustosica muzeja Aleksandra Bilić Petričević nastavila je kako joj je zadovoljstvo što je monografija koju je umjetnik započeo još za života, ugledala svjetlo dana i što se kao zaslužnom Trogiraninu promovira u sklopu proslave Dana grada Trogira.
„Knjiga je obogaćena sa 63 reprodukcija većih formata, a u katalogu monografije podijeljenih u 12 mapa reproducirano je i dokumentirano 360 crteža, što je posebno važno za sve buduće istraživače Ostojićeva stvaralaštva. Jerolim Ostojić svojim se crtežima predstavlja kao maštovit i razigrani stvaralac, koji nikada ne gubi intelektualnu zainteresiranost, dubinu i mentalnu otvorenost na kojima počiva svako dobro umjetničko stvaralaštvo. Dakako, kao rođenom Trogiraninu, jedno od stalnih nadahnuća mu je magična ljepota Trogira, te je i sam slikar u jednom razgovoru za Slobodnu Dalmaciju 2014. godine :"Ne mogu od te činjenice pobjeći, a i zašto bih? Moje slikarstvo jest započelo opijenošću starim Trogirom, njegovim kamenom i drvenim prostorima, toplim bojama utrobe uskih uličica. Likovno istraživanje širilo se pronicanjem u svjetlost i sjenu, potom zanosilo razlaganjem površine na točkice, svojevrsnim poentilizmom u kojem je dominirala modra boja, da bi se opet vratilo starom Trogiru kroz nova svjetlosna istraživanja", dodala je Bilić-Petričević.
Barbara Gaj, viša predavačica na Akademiji likovnih umjetnosti u Splitu, koja je autorica predgovora monografije osvrnula se na vrijeme provedeno s Ostojićem kada su sabirali crteže koji će se objaviti u monografiji.
„Bilo je to krajem 2015. i početkom 2016. godine. On je imao svoju ideju i viziju kako bi monografija trebala izgledati. Nažalost, nismo je uspjeli zajedno dovršiti zbog njegove smrti, ali ponosna sam i čast mi je što je baš mene izabrao da sudjelujem u ovoj priči. Bilo mi je prekrasno družiti se s njim i gledati tu neizmjernu podršku koju mu je davala supruga Anka", kazala je Gaj.
Vidljivo dirnuta riječima svih promotora te prepunom galerijom supruga Anka uputila je svima veliko hvala.
U prigodnom programu nastupili su članovi udruge „Trogirski glazbenici": Ursa Ljuban, Dakica Sanko i Jakov Košćina.

Foto: Dino Čaljkušić (Grad Trogir)

20191108 MonografijaJerolimOstojic 03

20191108 MonografijaJerolimOstojic 04

Dodatne informacije